یکشنبه ۳ آذر ۱۳۸۷ - ۰۵:۱۳
۰ نفر

گروه ورزشی: شکست یک بر صفر در خانه نومانسیای تازه‌وارد و پس از آن تساوی مقابل سانتاندر در نوکمپ، شروع بسیار بدی برای بارسا محسوب می‌شد تا تردیدهایی نسبت به شایستگی گواردیولا به وجود بیاید، ولی 9 پیروزی متوالی در بازی‌های بعدی جای هیچ بحثی باقی نگذاشته است.

 سرمربی تازه‌کار بارسا خیلی زود توانست تیم را جمع کند و با کسب 28 امتیاز در 11 بازی توانسته بهترین شروع تاریخ باشگاه را تجربه کند. پیروزی 2 بر صفر هفته گذشته در خانه رکرتیوو هم با تساوی ویارئال و شکست رئال مادرید و والنسیا همزمان شد تا بارسلونا به تنهایی صدرنشین شود و مزد استمرارش را بگیرد.

امشب هم بارسا میزبان ختافه است و فرصت دارد ضمن کسب دهمین پیروزی متوالی در لالیگا، موقعیتش در صدر جدول را مستحکم‌تر کند. ظاهرا همه چیز برای 3 امتیاز آسان آماده است ولی پویول، کاپیتان تیم به هم‌تیمی‌هایش هشدار می‌دهد که کار را آسان نگیرند: «ما در سال‌های اخیر دردسرهای زیادی برای شکست ختافه داشته‌ایم و حالا هم باید هوشیار باشیم. بازی سختی خواهد بود و باید مراقب باشیم.» به عقیده پویول، بارسا تا روزی که قهرمان نشده نمی‌تواند ثابت کند که بهترین تیم لالیگاست و می‌داند که آنها برای ادامه روند پیروزی‌هایشان باید به تمرینات سخت‌شان ادامه دهند: «باید مانند بازی‌های قبلی با تمام وجود درون زمین تلاش کنیم، چراکه اگر تصور کنیم بهترین هستیم، باخت‌هایمان شروع می‌شود.»

پویول تجربه تیم رایکارد را هنوز فراموش نکرده است. بارسا در مقطعی بهترین تیم اروپا بود و توانست قهرمان اسپانیا و اروپا شود، ولی پس از آن در سراشیبی سقوط قرار گرفت تا عصر سرمربی هلندی در این تیم به تلخی به پایان برسد. به همین دلیل کاپیتان بارسا نگران آسودگی خیال بازیکنان است: «وقتی می‌برید آسوده می‌شوید و این می‌تواند اشتباه باشد. ما باید با همان شدت تمرین و بازی کنیم و مغرور نشویم.»

پویول اضافه می‌کند که همیشه قبل از بازی‌ها، سبک بازی مهاجمان حریف را بررسی می‌کند: «خیلی دوست دارم بدانم مقابل چه کسی بازی می‌کنم و احتمالا با چه کسی باید یارگیری کنم. کادرفنی هم با اطلاعاتی که می‌دهد به ما کمک می‌کند. من بازی گوش‌های حریف را هم آنالیز می‌کنم چون هیچ‌وقت نمی‌دانم که گواردیولا مرا در دفاع وسط بازی می‌دهد یا دفاع کنار.»

غیبت مسی

غایب بزرگ بارسا برای این بازی مسی است. تیم‌ملی آرژانتین از این بازیکن صرفنظر کرد تا در خدمت بارسا باشد، ولی او در تمرین روز جمعه دچار کشیدگی عضله شد و این بازی و احتمالا بازی چهارشنبه در خانه اسپورتینگ لیسبون را از دست می‌دهد. امید گلزنی بارسا در این بازی دوباره ساموئل اتوئو است که با 13 گل زده، بهترین گلزن این فصل لالیگا محسوب می‌شود. گواردیولا در ابتدای فصل او را همراه رونالدینیو و دکو در فهرست بازیکنان مازاد قرار داده بود ولی درخشش او در بازی‌های پیش‌فصل موجب تغییر عقیده سرمربی جوان بارسا شد. حالا گلزنی‌های متوالی مهاجم کامرونی، مدیران باشگاه را ترغیب کرده تا قرارداد او را که تا سال 2010 است، برای دو سال دیگر هم تمدید کنند.

اما ختافه که در سال‌های گذشته با شوستر و لادروپ تهدیدی برای تیم‌های بزرگ محسوب می‌شد از آمادگی قبلی‌اش فاصله گرفته. این تیم در حال حاضر با تنها 13 امتیاز از 11 بازی در رده دوازدهم است. خبر درگیری ماریو کولتو و کاسمین کونترا دو بازیکن این تیم در تمرین روز جمعه هم نشان می‌دهد که فضای فعلی رختکن ختافه چندان دوستانه نیست ولی ویکتور مونیوس سرمربی ختافه این را برخوردی عادی می‌داند. او همچنین اضافه می‌کند که از حریف مشهورش ترسی ندارد: «باور داریم که هر تیمی ممکن است بتواند بارسا را شکست دهد، هرچند این کار در خانه آنها بسیار دشوار است. با این وجود می‌توانیم در این بازی برنده شویم.»

آتلتیکومادرید هم که توانسته با چند نتیجه خوب، 71 امتیازی شود و به رتبه ششم صعود کند میهمان نومانسیا تیم شانزدهم جدول است. سرجیو آگرو، مهاجم آرژانتینی آتلتیکو که به دلیل بیماری همسرش بازی تیم‌ملی را از دست داد، امشب می‌تواند به میدان برود.

کد خبر 69044

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز